Page 5 - Şubat'21
P. 5
Mesleki eğitimdeki yeni gelişmeler ve bu gelişmelerin "Hem kanuni düzenleme hem de alt mevzuat MEB'in ciddi çalışmaları olduğunu, bu çalışmaları
işletmeler açısından faydalarının oda ve birlik tem- anlamında belirli bir noktadan alıp, yeni çark yakından takip ettiklerini dile getirdi. Kendilerinin
silcilerine aktarılarak sektör temsilcileri ile eğitim sistemi diyebileceğimiz bir noktaya getirdik. Mesleki de bu çalışmalara yardımcı olmaya çalıştıklarını
camiasının buluşmasını sağlayan Mesleki Eğitimi Eğitim Merkezleri, Mesleki Eğitim Kanunu ile belirten Varlı, oda olarak mesleki eğitimdeki açığı
Tanıtma ve Yaygınlaştırma Projesi (METYAP) kurulmuş ve geçmişine baktığımız zaman Ahi kapatmak için her türlü mücadeleyi vereceklerini
toplantısı odamız toplantı salonunda gerçekleştirildi. Evran Veli'nin kurmuş olduğu Ahilik sisteminin aktardı. İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Tüfekçi ise
bugün bu kanun kapsamında yürütüldüğü bir nihai hedeflerinin vatanını, milletini seven, ülkesine
Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim faaliyet. Ülkemiz genelinde 600'ün üzerinde okul ve bayrağına bağlı, bunun yanında bu ülkeye
Genel Müdürlüğü İşyeri Tabanlı Mesleki Eğitim ve kurumumuzda çıraklık eğitim sistemini uygu- katma değer katan bireyler yetiştirmek olduğunu
Daire Başkanı Süleyman Akgül, Ticaret ve Sanayi luyoruz. Kanuni düzenlemeler ve eylem planlarımız belirtti. MEB'in bunun için her yerde canla başla
Odası Salonunda düzenlenen toplantıda, Mesleki öncesinde 70 bin seviyelerinde olan çırak öğrenci çalıştığını aktaran Tüfekçi, Kovid-19 sürecinde de
Eğitim Merkezleri eski adıyla çıraklık eğitim merke- sayımız, bugün itibarıyla 150 bin civarında." aynı hızla ve en iyi şekilde çalıştıklarını kaydetti.
zlerinde yapılan değişiklikleri paylaşacaklarını Oda ve birlik temsilcileri ve mesleki eğitim merkezi
söyledi. Mesleki ve teknik eğitimde paradigma Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ahmet Varlı da müdürlerinin katıldığı toplantı, yapılan sunumun 5
değişikliğine gittiklerini anlatan Akgül, şöyle konuştu: çıraklık eğitim sistemi konusunda devletin ve ardından sona erdi.